6.7.2011

סקירה לאחר קנייה - קיה פיקנטו החדשה 2011



סקירה לאחר קנייה - קיה פיקנטו החדשה 2011
חוות דעת וביקורות על קיה פיקנטו החדשה באתר קארז


נכתב ע"י א.ל, תודה רבה על שיתוף הפעולה!

הפיקנטו שלי (KIA) נקנתה בכדי להנמיך עלויות חודשיות, DOWNGRADE כמו שאומרים ככה שלא הביצועים הם אלו שמשכו אותי. ולא חיפשתי רכב מירוץ חדש. בחרתי בגרסה הידנית (לחסוך בדלק כמובן) עם נפח המנוע 1.0. הנסיעות שלי בעיקר עירוניות והרכב מספק את הסחורה. בכבישי ארצנו המהירות הממוצעת שואפת ל10 קמ"ש בשעות הבוקר ואחר הצהריים (פקקים שלא נגמרים..)
מתאים למי שנוסע באופן רגוע ושליו על הכביש ולא ממהר לשום מקום.



עלויות

המחיר נמוך מאד ככל מכוניות המיני שמכרות בתקופה האחרונה. כנראה שבגלל הקטע עם ה"מיסוי הירוק" החדש. האחריות הארוכה של קיה גם נחשבת לסוג של "הוזלה" במחיר...מורידה הרבה כאבי ראש. אבל חשוב לבדוק מה היא כוללת ולהיות מוכנים!
צריכת הדלק של הדגם הידני (הדגם שברשותי) היא מצויינת ועומדת על כמעט 19 קילומטר לליטר בממוצע!
(מילה מהמערכת - ממש כמו הונדה אינסייט ההיברידית )
הדגם האוטומטי גם חסכוני אבל הרבה פחות, לפי האינטרנט הוא עומד על סביבות ה13-14 קמ"ל.
הביטוח לא יקר כי מדובר בנפחי מנוע קטנים.


איכות נסיעה


איכות הנסיעה של הפיקנטו מפתיעה מאד לטובה. בקושי יש רעשי כביש בעיר. לפחות לא כאלה שמפריעים לרדיו.
הנסיעה עצמה נוחה גם בעיר וגם בכביש המהיר. בתוך העיר ההגיוי הופך רך ונוח. מחוץ לעיר ההיגוי נוקשה יותר אבל הנסיעה נשמרת חלקה.


תא נוסעים
אני חייב להודות שלמרות שהוא נראה קצת מיושן. הוא די נוח ובנוי חכם. המושבים הקדמיים גדולים ודי נוחים. ההגה יפה מאד ונראה יוקרתי. המושבים האחוריים הרבה פחות מרשימים, ולא נוחים יותר מקרש עץ עם כרית עליו.



ביצועים
לגבי המנוע שלי (1 ליטר 3 צילינדרים): לא מאכזב. יש לו אחלה כח. המהירות הנורמלית בשבילו זה בסיבות ה90 קמש, אבל לא יותר. שלא יתאמץ יותר מדי. מבדיקה באינטרנט, הגרסה הידנית מרגישה נמרצת יותר מהגרסה האוטומטית והחזקה יותר על הנייר (מנוע של 1.25 ליטר בגרסה האוטומטית). אני מניח שהשילוב גיר מנוע פשוט לא מוצלח מספיק.


תאי אכסון

סביר אך לא יותר. כמובן שהתא מטען קטן..וכך גם המושב האחורי. לדעתי היה צריך לעשות תא מטען גדול יותר ולוותר על מקום במושב האחורי (במילא אך אחד לא ישב שם אף פעם). תאי אכסון שונים מפונקים ברכב בצורה די חכמה ונוחה. לא כמו ברנו מגאן 2005 שהייתה לי, אך אין תלונות.



סיכום

אני יכול להגיד שאני מרוצה מהרכישה. תמורה נאה לכסף. נהיגה יפה ונוחה וביצועים מרשימים. והאכזבה העיקרית זה התא מטען הקטן והדי בלוי.


(מילה מהמערכת - אם שקלתם לקנות קיה פיקנטו חדשה, רצוי שתציצו גם ב:

6 תגובות:

  1. כמה נוסעים אפשר להכניס במושב האחורי בצורה שלא צפוף מדי?

    השבמחק
  2. 2 אנשים מאחורה נוסעים בכיף 3 קצת פחות אבל אפשר וגם לא יותר מדי צפוף (יש לי משפחה גבוהה אבל לא שמנה)

    השבמחק
  3. תשמע אין מצב בעולם שאתה נוסע בפקקים ומגיע לצריכה ממוצעת של 19 אתה פשות נשמע כמו איזה סוכן מכירות של קיה או ששלמו לך כסף!!!!!
    אני אומר את זה כי יש לי את אותו האותו אני מגיע לממוצע של 14\1 בלי פקקים ונוסע רגוע עם מזגן תמיד אפילו בלילה

    השבמחק
    תשובות
    1. גם ליד יש ידנית והממוצע שלי באזור 1/16... נסיעה רגילה

      מחק
  4. בימים הקרובים אקנה גם ידני כזה
    אשמח אם מישהו נוסף יכול לומר את יחס צריכת הדלק שלו בידנית או באוטומט.
    למי שלא יודע כיצד עושים בדיקת יחס ליטר לק"מ
    אז ככה:
    1.ממלאים את הרכב בבנזין עד שממש רואים את הדלק מבעד לחור התדלוק ולהגיע למצב שזה כמעט מטפטף! ומיד לרשום את מה שרשום את המספר הארוך של הקילומטרז' הנוכחי
    2.כעת לנסוע יום יומיים עם הרכב משהו בסביבות 50 ק"מ אמור להספיק לשם דיוק המדידה.
    3.להגיע לתחנת הדלק שוב ולפני שמתדלקים לרשום שוב את מד הקילומטרז ולמלות שוב מלא עד אשר כמעט ומטפטף הבנזין מבעד לפיית התדלוק.
    לקחת קבלה (רשום שם כמה ליטר נכנס )
    או לרשום על נייר כמה ליטר מילינו לפי מה שכתוב בצד המשאבה.
    4.כעת כל מה שנותר לנו זה להחסיר את מה שיצא לנו בקילומטרז כעת מזה שרשמנו בתדלוק הראשון (למשל יצא 54 ק"מ בין התדלוקים) ולחלק בכמות הדלק שרשום בקבלה או בצג.
    מה שיצא זה היחס בין מספר הק"מ לליטר!
    אם יצא 16.4 זה מה שהרכב עושה בעיר \מחוץ לעיר\ משולב -תלוי איכן נסעתם בין התדלוקים.
    רצוי לבצע זאת לפני טיול לצפון למשל ולבצע זאת בשגרת חיים של עבודה בית בית עבודה ולראות טכלס מה הרכב עושה.

    השבמחק