4.12.2012

סקודה סיטיגו VS סיאט מי



סיאט מי וסקודה סיטיגו, שני רכבים דומים ביסודם המבוססים על פלטפורמה זהה. עם זאת, שני הרכבים נמכרים בארץ עם מספר מאפיינים שונים שיש לתת עליהם את הדעת.
                                               מחירון סקודה סיטיגו             מחירון סיאט מי

פירוט

סיטיגו


מיי


הבדל לא מהותי מ2 סיבות:
1)      לא רלוונטי לנהג הממוצע
2)      ניתן להוסיף רמקולים בעלות נמוכה יחסית
2 רמקולים
6 רמקולים
מערכת שמע
גרסאות ה5 דלתות דומות. גרסת ה3 דלתות של סיאט לא מאפשרת לפתוח חלונות אחוריים.
5 דלתות
5 או 3 דלתות                 
מרכב
מומלץ לבדוק היטב את התאמת המושב בשני הדגמים.
ניתן לשנות את גובה מושב הנהג
לא ניתן לשנות גובה מושב נהג
גובה מושב נהג
לסקודה רמת גימור גבוהה עם תא נוסעים בהיר.
2 רמות גימור שונות
רמת גימור אחת
גימור
-
רשתות אכסון בצד המושבים הקדמיים
ללא רשתות אכסון בצד המושבים הקדמיים
פרקטיות
גרסת ה75 כוחות סוס של סיטיגו עולה 2000 שקל יותר מגרסת ה75 כוח סוס של סיאט מי
60 כוחות סוס לגרסה הזולה (קיימת גם גרסת 75 כוחות סוס)
75 כוחות סוס לגרסה הבסיסית
עלות \ ביצועים
פיצול מושב אחורי יעיל להורים עם ילדים קטנים ולמקרים בהם יש צורך ב2 מושבים + מטען גדול.
ניתן לפצל את המושב האחורי
לא ניתן לפצל את המושב האחורי
תא מטען
הסיאט מי צפוי להתאים לנהגים גבוהים בגלל כיסא נמוך ומרחק קבוע מההגה. בסקודה סיטיגו הנמכת המושב עבור נהג גבוה מובילה למרחק גדול מההגה. לסיאט מי מושב נמוך שלא ניתן להגבהה ולכן לא מתאים לנהג ממוצע \ נמוך.
צפוי להתאים לנהגים נמוכים \ ממוצעים \ בנות
צפוי להתאים לנהגים גבוהים
התאמה לגובה נהג


השורה התחתונה:




סקודה סיטיגו מציע אבזור רב יותר וככל הנראה יתאים למרבית הנהגים. בעוד החסרונות של סקודה סיטיגו ניתנים ל"תיקון" בעלות נמוכה (הוספת רמקולים  בעלות נמוכה או הוספת 2000 שקל עבור הגרסה החזקה), לסיאט מי חסרונות בולטים יותר וקשים לחיפוי.

יתרונות אל מול שאר רכבי ה60 אלף:


היתרון העיקרי של הסיאט מי והסקודה סיטיגו נמדד בתא מטען גדול (250 ליטר) לעומת סוזוקי אלטו, פיגו107 וסיטרואן c1 עם פחות מ150 ליטרים ולעומת קיה פיקנטו עם 200 ליטרים. רק  לפיאטפנדה וליונדאי I10 תא מטען דומה בנפח של 225 ליטרים.

מלבד זאת, לשני הרכבים מערכת בלימה אוטומטית שעוזרת למנוע תאונות בתוך העיר. המערכת מזהה עצמים במרחק של 10 מטרים ובולמת אוטומטית את הרכב במידה והנהג לא עושה זאת.

חסרונות אל מול שאר רכבי ה60 אלף:


עלות הביטוח צפויה להיות גבוהה יותר (בין 500 ל1000 שקל הבדל) בגלל שרכבי סיאט וסקודה נחשבים לגניבים יותר.
תא הנוסעים של הרכבים פשוט ופחות מאובזר מהרכבים המאובזרים בקטגוריית ה60 אלף.
תיבת ההילוכיםהרובוטית (ASG) שנמצאת שימוש בסיאט ובסקודה פחות נוחה מתיבת הילוכים אוטומטית סטנדרטית.
רק 4 כריות אוויר. למתחרות רבות 6 כריות אוויר.

פולקסווגן UP  בדרך:


עוד רכב שבנוי על אותה פלטפורמה של סיאט מי וסקודה סטיגו הינו הפולקסווגן UP!. הרכב צפוי להגיע לארץ בחודשים הקרובים ולהציע אבזור רב יותר, במחיר גבוה יותר.




4 תגובות:

  1. אמנם הסיטיגו עדיפה על הסיאט מי אבל יש לה חסרונות בולטים לעומת שאר מכוניות המיני בקטגוריה, אם נקח למשל את הפיקנטו מבחינת בטיחות: 6 כריות אויר לפיקנטו, 4 לסיטיגו, כמות נוסעים: 5 בפיקנטו, 4 בסיטיגו, נקודת תורפה נוספת - לסיטיגו אין פתחי מזגן מתכווננים במרכז רק בצדדים, וכמובן נושא האחריות - בפיקנטו היא 7 שנים.
    והחיסרון הגדול מכולם לדעתי - תיבת הילוכים רובוטית! צרה צרורה!

    השבמחק
  2. יש לי פיקנטו, צריכת דלק של מכונית גדולה, ובמבחני ריסוק ההישגים שלה גרועים משמעותית משל הסקודה, אני ממש מצטער שהלכתי על הפיקנטו, רציתי חיסכון בדלק-ואכלתי אותה בענק.

    השבמחק
  3. יש לי סיטיגו כבר 5 חודשים ואני מרווווצה בטרוף. רכשתי את גרסת ה60 כ"ס אחרי שנהגתי על שתי הגרסאות ולא הרגשתי שום הבדל. יוצא לי לתדלק פעמיים בחודש עם צריכה ממוצעת של 19 קילומטר לליטר משולב בינעירוני ועירוני!! אוטו מקסייים והכי כיף. בגאז' ענק ומפתיע, והכי חשוב שירות ואמינות של סקודה. מומלץ בחום- מכל הלב.

    השבמחק
  4. ברשותי סיאט מיי 75 כוחות סוס חמש דלתות גיר רובוטי.
    אני מרוצה לגמרי ,נוחות הנסיעה,המרחב הפנימי ,הבגז' הענק ובעקר צריכת הדלק המדהימה ,במדידה האחרונה קיבלתי 22.4 ק"מ לליטר מחוץ לעיר .
    רכב איכותי במחיר ללא מתחרים, מומלץ מאוד!

    השבמחק