7.3.2017

מזראטי בתערוכת ז'נבה: מזראטי מסכמת שנת שיא במכירות עם מכירת 42,100 רכבים בכל העולם וחוגגת 60 שנה למזראטי גרנד טורינג בהשקת מהדורות מיוחדות ומוגבלות של הגראנטוריסמו והגראנקבריו ספורט


עוד חשפה מזראטי כי ייצור מהדורות מיוחדות אלו של הגראן טוריסמו והגראנקבריו ספורט יוגבל ל-400 יחידות בלבד.
בנוסף , הציגה מזראטי את הקונספט החדש של בד המשי בגוון בז' מבית ארמנגילדו זניה, המעטר את החלל הפנימי של דגם הלבנטה.
לפני כ-60 שנה, ייצרה מזראטי את המזראטי גרנד-טורינג הראשונה. הופעת הבכורה של דגם ה-3500 GT בתערוכת הרכב בז'נבה דאז, יצרה פלח שוק חדש ומוצלח ביותר, עם 2,200 יחידות שנמכרו בדגמי קבריו וקופה.
היום, 60 שנה לאחר מכן, בתערוכת הרכב הבינלאומית ה-87 שנערכת בז'נבה, המהדורות המיוחדות של הגראנטוריסמו והגראנקבריו חוגגות חלק חשוב זה בהיסטוריה של מזראטי ומנציחות את אחד מדגמי הרכב האייקוניים של מזראטי, כשהן מגלמות מורשת שלמה של מותג מפואר זה.
המהדורה המיוחדת מבוססת על דגמי הגראנטוריסמו והגראנקבריו ספורט, עם ייצור שיהיה מוגבל ל-400 יחידות בלבד.
המאפיינים הייחודיים של דגמים חדשים ובלעדיים אלה כוללים צבע תלת שכבתי מבית "ניו רוסו איטליאנו" בחלקים החיצוניים, המעניק חיים מחודשים לגוון האדום האלמותי של הפאנגיו 250F באליפות F1 בשנת 1957 – ומדגיש את הקשר עם המורשת של מזראטי. באשר לגלגלים, מדובר על  גלגלי סגסוגת "20 בעיצוב MC, עם גימור חדש בגוון שחור מבריק המתאים ללוגו המהדורה המיוחדת הממוקם במרכז טבור הגלגל.
גם חלל הפנים עבר מתיחת פנים מרשימה: עיצוב הפנים החדש מציג ריפודי עור או עור/אלקנטרה מבית "פולטרונה פראו" עם תפרים חדשים הזמינים בארבעה שילובים שונים. האבזור הפנימי האופייני כולל את ספי הדלתות העשויים סיבי פחמן עליהם מוטבע לוגו המהדורה המיוחדת והלוחית הייעודית על גבי המנהרה המרכזית עם המחזיק העשוי סיבי פחמן, לציון יום השנה ומחזור הייצור המוגבל של 400 יחידות.
קונספט הבד החדש מבית ארמנגילדו זניה בדגם הלבנטה
קונספט הבד החדש מבית ארמנגילדו זניה העשוי 100% משי בסביבת הנהג. בד זה פותח עבור מזראטי ומציג בד משי חדש ומיוחד המעניק מגע רך יותר, בגוון בז' חדש. בד המשי "שברון" החדש בגוון בז' משלים את ריפוד עור הפרמיום בגוון בז' במושבים הקדמיים והאחוריים. בד המשי בגוון בז', בדוגמה בסגנון "נאטה", משמש גם להעשרת חיפויי הפנים של הדלתות, בעוד דוגמה בסגנון "ג'רסי" נבחרה לריפוד תקרת הרכב ומגני השמש. תווית ייעודית הנושאת את הלוגו של זניה מדגישה את הפאר של שילוב זה בחלל הפנים של הרכב ומשלימה את עור הפרמיום השחור המכסה את החלק העליון של לוח המחוונים ואת תא הנוסעים בגוון בז'.
חלל הפנים החדש בגוון בז' מבית זניה תורם להעשרת הקו העיצובי של חללי הפנים היוקרתיים וזמין בבד העשוי 100% משי בשילוב עור פרמיום בגוון שחור, אדום וחום. דגם הלבנטה בתצוגה מבוסס על מנוע דיזל V6 בנפח 3.0 ל' המספק 275 כ"ס ומאובזר במגדש טורבו, בשילוב עם מערכת הנעה חכמה "Q4" לכל הגלגלים - המסוגלת להעביר מומנט בין הסרנים במהירות של 100 אלפיות השנייה, בהתאם לצורך, עם חלוקת מומנט של 50/50% ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים, בשילוב מערכת התנעה/הדממה.
על המהדורה המיוחדת של גראנטוריסמו וגראנקבריו בהרחבה
בשנות ה-50 המוקדמות של המאה ה-20, מזראטי זכתה להצלחה רבה במרוצי הסיבולת עם דגם ה-Barchetta האגדי שלה. תוך התבססות על המאפיינים ההנדסיים של המכוניות המדהימות הללו פותחה משפחה חדשה ומיוחדת של מכוניות גרנד- טורינג המיועדות לנסיעה בכבישים רגילים. הודות לשיתופי פעולה עם מתכנני מרכב מפורסמים האחראים לעיצוב הגוף האייקוני, מכוניות אלה מוכרות כיום כדגמי מזראטי המפוארים ביותר של העבר (A6 1600, ‏A6 GCS , A6 G/54 וכד'). דגם הגרנד-טורינג הראשון של מזראטי בייצור סדרתי - ה-3500 GT המדהימה מבית Carrozzeria Touring Superleggera Milano  - הגיחה על רקע זה לאוויר העולם בשנת 1957.
ה-3500 GT היוותה פריצת דרך עבור מזראטי. זו הייתה ההצלחה המסחרית הראשונה של החברה, עם מעל 2,200 יחידות שנמכרו בשתי גרסאות: קופה וקבריו. נתון זה היה מרשים במיוחד בזמנו בהתחשב בעובדה שהרכבים יוצרו במפעל מודנה בייצור ידני לחלוטין. המהדורה המיוחדת חוגגת את שנתה ה-60 ומהווה חלק חשוב בהיסטוריה של מזראטי והגראן-טוריסמו, כשהיא מגלמת בתוכה את המורשת השלמה של מותג מפואר זה.
בשנת 1957, מזראטי הגיעה גם לפסגת היסטוריית המרוצים שלה: לאחר עונת מרוצים בלתי נשכחת, חואן מנואל פאנגיו זכה באליפות F1 במזראטי 250F הבלתי מנוצחת תוך יצירת זיכרונות נפלאים על מסלול Nürburgring בשנת 1957.
משום שמכוניות מזראטי משלבות תמיד שאיפת גרנד-טורינג עם השראת מרוצים, הצבע החיצוני התלת-השכבתי והבלעדי במהדורה מיוחדת (רוסו איטליאנו) מעניק חיים חדשים לגוון האדום האלמותי של ה-250F של פאנגיו, תוך הדגשת הקשר עם המורשת של מזראטי.
מפרטי הרכבים
מהדורה מיוחדת גראן-טוריסמו ספורט מהדורה מיוחדת גראן-קבריו ספורט
מנוע מנוע V8 עם יניקת אוויר, 460 כ"ס, 4.7 ל', מבית פרארי
מהירות מרבית: 298 / 300* קמ"ש
100-0 קמ"ש: 4.8 / 4.7* שנ'
* עם תיבת הילוכים MC מנוע V8 עם יניקת אוויר, 460 כ"ס, 4.7 ל', מבית פרארי
מהירות מרבית: 285 קמ"ש
100-0 קמ"ש 5.0 שנ'
מתלים ושלדה ספורט סקייהוק, לתחושה הספורטיבית הטובה ביותר המשולבת עם נוחות מוגברת.
תיבת הילוכים תיבת הילוכים MC ‏(6 הילוכים עם מפעיל חשמלי, מערך טראנס אקסל עם מנוע קדמי אורכי, ממוקמת מאחורי הסרן הקדמי - הינע אחורי) או
תיבת הילוכים MC אוטומטית (6 הילוכים אוטומטיים, תמסורת קדמית משולבת במנוע, גל הינע, דיפרנציאל אחורי - הינע אחורי). תיבת הילוכים MC אוטומטית (6 הילוכים אוטומטיים, תמסורת קדמית משולבת במנוע, גל הינע, דיפרנציאל האחור - הינע אחורי).
מצבי תמסורת 5 מצבי נהיגה: אוטומטי רגיל, אוטומטי ספורטיבי, ידני רגיל, ידני ספורטיבי, ICE (שיפור יעילות ובקרה)
מערכת בלמים מערכת בלמים ביציקה כפולה עם דיסקים קדוחים ומאווררים מבית ברמבו. כל דיסק מעובד בעיבוד שבבי וכולל 4 חריצים ו-16 קדחים עיוורים בהיקף. החריצים שומרים על ניקיון רפידות הבלם, מונעים אובדן יעילות ומסייעים בשבירת זרימת מים על פני השטח, ואילו הקדחים הנוספים מבטיחים שחיקה אחידה של הרפידות והדיסקים כדי למנוע ירידה בביצועים לאורך זמן.
אווירודינמיקה מכסה המנוע, עשוי כולו מסיבי פחם ותורם ליצירת מייצר כוח הצמדה נוסף בחזית, תוך שיפור מאפייני ההיגוי והשליטה בנסיעה במהירות גבוהה.
גוף חיצוני המראה החיצוני קיבל פירוש חדש כדי ליצור ספורטיביות אלגנטית. העיטורים המדגישים את קווי המתאר של המכונית מעניקים לאלגנטיות ולסגנון שלה תחושה ספורטיבית; תהליך התפתחות טבעי, כמיטב המסורת של מזראטי.

מערכת פליטה קצות מערכת פליטה סגלגלים עם שסתומים הפתוחים תמיד במצב נהיגה ספורטיבי כדי לספק את מלוא חוויית הצליל הייחודית של מזראטי.

מאפיינים חיצוניים:
• 3 גווני “extra campionario” זמינים (New Rosso Italiano,  Bianco Birdcage , Grigio Lava) בנוסף ל-4 גווני מזראטי אופייניים (Nero, Bianco Eldorado, Nero Carbonio, Grigio Granito)
• סגסוגת הגלגלים: גלגלי סגסוגת "20 בעיצוב MC עם גימור חדש בגוון שחור מבריק
• לוגו המהדורה המיוחדת ממוקם במרכז טבור הגלגל עם גימור חדש, המתאים לצבע הגלגל.
• מכסה המנוע העשוי סיבי פחמן, המגיע כסטנדרט בגוון גוף הרכב וזמין במסגרת האבזור האופציונאלי במראה פחמן, ומאפייניו הבולטים הם יניקת האוויר המרכזית מלפנים ושני פתחי האוורור האחוריים. חלק הפנימי של מכסה המנוע עשוי סיבי פחמן בגימור מט ומציג דוגמה בקנה מידה גדול. מכסה המנוע של הגראן-קבריו ספורט הותאם במיוחד (החל מדגם הקופה) בהתאם לתקן המחייב המתייחס לפגיעה בהולכי רגל.
• מראה סיבי פחמן כסטנדרט (ספליטר קדמי, ידיות, מראות צד, ספוילר שפה אחורית).
מאפיינים בתא הנוסעים:
• ריפודי עור או עור/אלקנטרה חדשים מבית פולטרונה פראו הזמינים בארבעה שילובים שונים:
o עור Bianco Pregiato  בשילוב insert ותפירה של Grigio Chrono
o עור שחור/אלקנטרה שחור מנוקב עם תפרים אדומים
o עור שחור עם תפרים לבנים
o עור שחור/אלקנטרה אפור מנוקב עם תפירה של Grigio Ghiaccio
• מראה סיבי פחמן כסטנדרט (קונסולה מרכזית, מתגים דו-מצביים, סביב לוח השעונים, גימור סיבי פחמן בלוח המחוונים ופסי הגימור של הדלתות)
• שטיחונים עם צינוריות צבעוניות התואמות לפרטים של עיצוב הפנים
• ספי דלתות העשויים סיבי פחמן עם הטבעת לוגו המהדורה המיוחדת
• לוחית ייעודית על המנהרה המרכזית עם מחזיק העשוי סיבי פחמן, לציון יום השנה ומחזור הייצור המוגבל ל-400 יחידות
מגוון הדגמים שהציגה מזראטי בז'נבה
קוואטרופורטה
דגם גראן-ספורט GTS ודגם גראן-לוסוSQ4  הכולל מערכת הנעה לכל הגלגלים. דגם הגראן-ספורט GTS מונע על ידי מנוע פרארי עוצמתי בנפח 3.8 ליטר, המפיק 530 כ"ס בדגםV8  טווין טורבו, המסוגל להפיק מומנט שיא של 710Nm ולהביא את המכונית ל-310 קמ"ש, עם האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.7 שניות בלבד; החזות החיצונית וחלל הפנים של הגראן ספורט מדגישים את האופי הספורטיבי של הקוואטרופורטה, תוך הדגשת המראה רב העוצמה שלה. הודות לרמזים העיצוביים החדשים בחלקה החיצוני של הרכב כמו גם בחלל הפנים שלו, מורשת המרוצים האגדית של מזראטי נוכחת באופן מלא.
המאפיין הייחודי ביותר של דגם הקוואטרופורטה SQ4 גראן-לוסו הוא מערכת ההנעה החכמה לכל הגלגלים (Q4); הכוללת מנוע טווין טורבו V6 בנפח 3.0 ל' המספק 275 כ"ס ביצועים ספורטיביים ומהירות שיא של 286 קמ"ש, עם האצה של 4.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. דגם הגראן-לוסו מגדיר מחדש את מושג היוקרה ברכב הסלון-מרוצים היוקרתי באמצעות שיפור הגימור החיצוני והנוחות בתא הנוסעים, הן עבור הנהג והן עבור הנוסעים. הוא מציע רמת יוקרה גבוהה יותר הודות לחומרי הגלם המיוחדים דוגמת בד העשוי 100% משי מבית ארמנגילדו זניה ומגוון מאפיינים ייחודיים, כמיטב המסורת של האמנות האיטלקית.
גיבלי
דגם גיבלי E, רכב הספורט-סלון המתקדם, המוצג בתערוכה מציג מנוע דיזל V6 טורבו בנפח 3 ל', המסוגל להפיק 275 כ"ס ומהירות שיא של 250 קמ"ש עם האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.3 שניות, עם חבילת אבזור פנים יוקרתית הכוללת עור פרמיום מלא.
לבנטה
לבנטה S. דגם זה מאובזר במנוע טווין טורבו V6 בנפח 3 ל' עם 430 כ"ס, המבטיח ביצועים ספורטיביים ומהירות שיא של 264 קמ"ש, עם האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.2 שניות. דגם זה מספק ביצועי כביש ושטח יוצאים מן הכלל הודות למערכת המתלים המתוחכמת שלו, המגיעה כאבזור סטנדרטי בכל גרסאות הרכב: מתלי עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי ומתלים רב-חיבוריים בסרן האחורי, בשילוב משככים עם בקרה אלקטרונית וקפיצי אוויר ב-4 פינות המספקים 5 דרגות נסיעה דינמית (בנוסף למצב חניה).
דגמי גיבלי, קוואטרופורטה ורכב הפנאי-שטח לבנטה מאובזרים במערכת המידע והבידור החדשה התואמת לפונקציות הטלפון החכם Apple CarPlay ו-Android Auto; המערכת כוללת צג ייחודי של "8.4 ברזולוציה גבוהה ופונקציית מולטי טאץ'. מערכות עזר מתקדמות לנהג זמינות במסגרת האבזור האופציונלי וכוללות בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית התנעה/הדממה, התראת סטייה מנתיב, התראת התנגשות ברכב הנוסע מלפנים עם בלימה פעילה ובלימת חירום אוטומטית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה