19.7.2011

תקלות ובעיות פיג'ו 206 פלוס החדשה - עדכון נוסף לאחר רכישה



חשבת לקנות פיג'ו 206 פלוס? חכה עוד רגע...



בחודש שעבר רכש עומרי פרייפלד את הפיג'ו החדשה, והסכים לשתף אותנו לאחר הקנייה - הנה דעתו על פיג'ו 206 פלוס
חודש לאחר מכן, עומרי מעדכן שנית :
הנה כמה דברים שכדאי לשקול לפני קנייה של 206 פלוס
.נכתב על ידי עמרי פרייפלד


לוח מכוונים


ישנה בעיה בתכנון לוח המכוונים, אשר לא הייתה קיימת ב206 המקורית.
זווית לוח המכוונים מוטה מעלה ולא מטה. וכאשר השמש נמצאת בזווית ישירה איתו, הוא מחזיר סנוור לעיניי הנהג.
התופעה עלולה להיות משותפת גם לפיג'ו 207. אשר חולק מאפיינים מסוימים עם ה206 פלוס בכל הקשור למבנה תא הנוסעים.
רמקולים

הרכב נקנה דרך מבצע "חבר". בקטלוג הרכב נרשם שהרכב מגיע עם 6 רמקולים.
בפועל הרכב הגיע עם 2 רמקולים בלבד.
נאמר ליבואן על הבעיה. הוא לא הכחיש, אך תהליך הטיפול היינו מסורבל ודרש הפסד ימי עבודה.

(ישנם המלצות שונות שנכתבו על ידי הגולשים, כדי להקל על הקנייה - כמו למשל בפיאט פונטו)

מזגן

המזגן לא מתפקד היטב כאשר הרכב מתאמץ. במצב בו המנוע מתאמץ, הוא לוקח כוח על חשבון המזגן. כתוצאה מזה מורגשים גלים חמים היוצאים מפתחי אוורור. מקשה מאד על תחילת הנסיעה ביום חם.

(תקלה סדרתית במזדה 3 - כפי דווח על ידי הנהגים)
בעיות בהתנעה בקור

ביום קר לרכב יש בעיות בהתנעה. הוא מתניע, אך מיד מתחיל לרעוד (כמו ששוכחים ללחוץ על הקלאץ'). וכמעט ונכבה. בעיה שמוכרת יותר ברכבים ישנים ולא מודרניים.

כיוון תנוחת נהיגה

עם כמה שתנוחת הנהיגה ב206 הישנה לא הייתה מבריקה (בעיקר עבור נהג גבוה). כאן המצב לא השתפר רבות, אם כבר, להפך.

אין שום מערכת כיוון להגה, אין אפשרות לשלוט בגובה ובמרחק ההגה. אין אפשרות כיוון כיסא מודרניות, אפשרי רק להרחיק ולהקריב, ולקבוע את שיפוע המשענת. כיון גובה לא קיים.

כיוון מראות ידני

כיוון המראות נעשה באופן ידני ופרימיטיבי. דבר זה נובע עקב רמת גימור בודדה בארץ .
מצד שני, יכול להיות שעובדה זו מהווה יתרון, עקב בעיות חשמל עתידיות הצפויות במערכות מסוג זה.

(לעיתים מומלצות רמות גימור פשוטות - כדי להמנע מתקלות חשמל - כמו בפ'יגו 206 הישנה)

רמת גימור

אם כי רוב הרכב בנוי באופן מעולה. ישנם כמה פלסטיקים ברכב אשר רמת גימורם ברמה ירודה. דבר זה מתבטא בפינות חדות ה"שורטות" את העור. לדוגמא: באיזור בקונסולה של השעון.



(ברכבים רבים ישנם בעיות עם רמת הפלסטיקה, למשל בקיה שומה - כפי שדיווחו חלק מהנהגים)

לסיכום

הרכב עצמו מעולה ועדיין מומלץ מאד. אך מומלץ להיות ערים לבעיות אלה ולדעת האם עלולות להפריע במהלך הקנייה.

5 תגובות:

  1. תודה על המידע החשוב

    השבמחק
    תשובות
    1. הכל שטויות - כנראה במבצע של "חבר" מכרו לך רכב פסול .
      יש לי 206+ 8 חודשים ללא שום בעיות , מערכת שמע מצויינת ואפילו רדיו קולט בלי שום הפרעות, ללא רעידות מנוע, ללא בעיות בגימור והכי חשוב לי פאופן אישי - מזגן מעולה ממש מקפיא ! אחלה אוטו בכלום כסף , מהנה ונוח יותר מכל רכב אחר שבדקתי עד 100.000 ש"ח .

      מחק
  2. קניתי את הרכב המדובר כי זה כול מה שיכולתי להרשות לעצמי, תכלס, אותו די עגלה. לפני כן היה לי פג'ו 306 1600 שהיה אחלה של אוטו אבל אין מה לעשות. אני רק רוצה להעיר לגבי הרמקולים. התלוננתי בפני הסוכן והוא ניפנף אותי, כיתבתי בסוף גם את פניות הציבור של לובינסקי וקיבלתי טלפון ולאחר יומיים התקנתי את הרמקולים על חשבונם ויש הבדל אדיר. רק אל תתקינו בגיל קאר ביד אליהו - לקח להם ח מ ש ו ח צ י שעות להרכיב שתי רמקוליפ אחוריים (בדלתות האחוריות) אמנם היה צורך לחווט אבל דחיל ראברק - זה הרבה יותר מדי זמן.
    תכלס, אותו פשוט ונחמד לצעירים או לזוג עם תינוק.

    השבמחק
  3. אבי נתניה
    רכשתי מסוכנות אמפר בנתניה , הרכב אצלי מעל שנה ואני מרוצה מאוד.

    השבמחק
  4. אחלה רכב! למי שמחפש פשטות ולא טכנולוגיה...
    נוסע מעולה זריז ויחסית חסכוני,כבר אין מכוניות כאלה בשוק פשוטות זולות ונראות טוב...
    אם שומרים על הרכב הוא יכול לשרת שנים.... בלאי נמוך לחלקים זולים... אני אישית החלפתי את המערכת המקורית,ולא,אין לי בעיות עם המזגן...
    לנהגים צעירים או למשפחה עם ילד אחד או שתיים הרכב מצויין!!! תדלק וסע...

    השבמחק